lørdag den 18. december 2010

Julehygge med forhindringer.

Den sidste tirsdag i november tog vi herop. Halvsløj var jeg stadig, men jeg havde jo fri og ferie, så det måtte briste eller bære. Jeg nåede da også at blive rask efter 3 ugers sygdom. Så tag jer i agt for årets influenca, den trækker virkelig tænder ud.

Nå, men med i bagagen var jo ca halvdelen af vore julepynt. Huset heroppe i skoven er jo ikke så stort, så vi havde fået samlet rigeligt julepynt sammen efterhånden. En del er blevet sat op derhjemme, og det skal bare kasseres efter jul. Næste år forventer vi nemlig at bo her oppe i det lille hus, uanset hvad det kommer til at koste os. Nu skal det altså være.

Nå det var det julepynt jeg kom fra igen. Det blev jo pakket ud, eller noget af det, for vi skulle jo hverken have træ eller nisselandskab. Men inden jeg havde set mig om, så havde vi en stor buket grene inde som skulle pyntes. Og nisselandskab…

Men i år er nisselandskabet virkelig svenskt inspireret. Jeg samlede lige reklameaviserne fra de første par butikbesøg for at have lidt læsestof. Og deri var jo den ene opskrift efter den anden på pepparkakor og huse deraf. Sådan nogle skulle vi selvfølgelig lave.

Men hvor finder man pasteuriserede æggehvider til glasuren/kristyren??? Det finder man slet ikke. 4-5 butikker fordelt over 60 km og der var stadig ingen pasteuriserede æggehvider. Tilsidst fandt vi tilfældigvis købmanden inde hos Ica Maxi i Ronneby. Dem af jer der har været i en Ica Maxi ved det er et stor supermarked med alt hvad hjertet kan begære. Og det de ikke har det kan de åbenbart skaffe. Han ringede lige til bageren i bagbutikken, om de ikke havde nogle. Hun hentede en bøtte i delikatessen og forsvandt igen, for så at komme drønende tilbage med bøtten fyldt til randen og med en pris på der sagde 5 skr. Se det er service.

Og husene blev fine. Og lige så stille indfandt julestemningen sig.

Mit hus, endnu i tørreposition.

Mandens hus, nu midt i byen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det varmer altid, og gør bloggen så meget sjovere.