søndag den 18. oktober 2009

"Engletræning"

Jeg kender en engel.
Ja faktisk kender jeg mange.
Men hende her er helt speciel.

Jeg står og skal til bryllup hos en gammel studieveninde/tidligere papsøster, og har selvfølgelig glemt at bede om fri til det. Så jeg skynder mig at sætte en seddel op om det, lige så snart jeg opdager fejlen. Næste gang jeg møder på arbejde, siger hun med et smil "Jeg skal nok tage din nattevagt når du skal til bryllup" Men det kan umiddelbart ikke gå op i en højere enhed, fordi jeg så bliver nødt til at gå fra min egen nattevagt og direkte i hendes dagvagt. "Jeg tager bare hele din weekend" er svaret. Så nu skal jeg i dagvagt for første gang i ½ år næsten, fordi min egen lille engel slog til igen.

Det er nemlig bestemt ikke første gang hun har reddet min røv, når den hang lige i vandoverfladen, og det bliver sikkert heller ikke den sidste.

Men at man kan være så uselvisk og kærlig mod omverdenen, det synes jeg er helt fantastisk. Jeg stemmer for at det bliver et tvunget fag i folkeskolen, så ville verdenen nemlig blive et meget bedre sted at leve i. "Engletræning".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det varmer altid, og gør bloggen så meget sjovere.