søndag den 15. august 2010

Gåsesang!

Sommeren går på hæld, og jeg er tilbage på min pind.

Sommeren er gået med en super dejlig ferie med vores nærmeste venner, et bryllup der blev forbigået i stilhed, en 40-års fødselsdag der blev fejret med et brag af en fest, totalt ro og afslapning i haven og masser af god mad, elgture i stille morgener, fisketure, haveoprydning, loppemarkeder og alt muligt andet godt. I skal nok få lov at se et par billeder derfra men ikke idag.

Efteråret står derude og banker på. Ca 2000 gæs (hvis det kan gøre det, tror jeg) samles i disse dage lige rundt om vores hus. Flyver frem og tilbage i de flotteste v-formationer, mens de kalder højlydt på de andre. De leder efter marker der er høstet, så de kan forsyne sig inden rejsen sydpå.

Pindsvinet løber op og ned ad gangen i stalden med hø til dens vinterhi. Vi håber ikke, den bliver skræmt væk af vores rumsteren rundt. Jeg må hellere gå ud og tjekke om der er mere kattemad til den. Bare ikke det trækker mus og rotter ind.

sverige090710 001

 

Billedet er fra en fisketur i sommers på Räntemålagård, Sverige

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det varmer altid, og gør bloggen så meget sjovere.